Van Dale Online versterkt relatie- en abonnementenbeheer met Zeno

Van Dale

Wij zijn erg trots op de samenwerkingen met verschillende klanten en vertellen daarom graag wat we zo al aan mooie opdrachten mogen doen. In deze blog lichten we de samenwerking uit tussen Socho IT en Van Dale. 

De opdracht 

In een strategische zet heeft Van Dale Online in 2023 besloten om Zeno te integreren voor hun relatiebeheer, abonnementenregistratie en facturatieprocessen. Deze stap markeert een belangrijke ontwikkeling voor de gerenommeerde uitgever van taaloplossingen, die bekend staat om zijn brede scala aan woordenboeken en taaltrainingen. 

Over Van Dale 

Van Dale, dat taaloplossingen aanbiedt op verschillende niveaus en in diverse vormen, heeft een reputatie opgebouwd met producten zoals de 'Dikke' of 'Grote' Van Dale, online woordenboeken in meerdere talen en de handige Van Dale-app. Scholen en bedrijven maken regelmatig gebruik van hun uitgebreide assortiment, variërend van complete schoolpakketten tot online synoniemen- en juridische woordenboeken. 

Socho IT x Van Dale  

Het integratieproject met Zeno richtte zich voornamelijk op het stroomlijnen van online toegang tot een uitgebreid assortiment aan woordenboeken en producten via licentie-abonnementen. Gedurende vijf maanden hebben we met een toegewijd team gewerkt aan data-opschoning, systeeminrichting, conversie en procesoptimalisatie. 

Een van de uitdagingen lag in het beheren van contracten met verschillende instellingen, scholen en bedrijven, waarbij maatwerkafspraken werden gemaakt voor diverse producten. Door facturatie over meerdere uitgaven te consolideren en maatwerkprijzen voor abonnementen mogelijk te maken, slaagde het project erin om flexibiliteit te bieden zonder de overzichtelijkheid en beheersbaarheid uit het oog te verliezen. 

Met de implementatie van de Sales Plugin is het klantenbeheer (dat eerst in Dynamics plaatsvond) nu geïntegreerd met de abonnementen en kunnen accountmanagers eenvoudig alle informatie inzien en aanpassen, waardoor het proces verder gestroomlijnd wordt. 

Klant aan het woord 

Heleen de Ryck – Manager New Business: “Met deze implementatie zetten we een belangrijke stap naar verdere professionalisering voor onze klanten en onze werkprocessen. Socho IT is daarbij een hele goede partner, die naar ons luistert, met ons meedenkt, oplossingen aandraagt en afspraken nakomt.” 

Na deze succesvolle integratie kijkt Van Dale al vooruit naar de volgende stappen. Zo wordt er momenteel gewerkt aan integratie met een nieuwe webshop, koppelingen voor marketingdoeleinden en wordt er voortdurend gezocht naar mogelijkheden om processen verder te optimaliseren en te automatiseren. 

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op. 

Ons laatste nieuws ontvangen? 

Schrijf je 👉 hier 👈in voor onze nieuwsbrief.

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken. Andere cookies gebruiken we om uw bezoek te volgen. Zo kunnen we onze site blijven verbeteren. Deze cookies kunt u natuurlijk weigeren. Zie ook onze cookieverklaring.