De benoeming van Jard van Heerde volgt op de recente investering van Ventus Succession B.V., een bedrijfsopvolgingsfonds gericht op innovatie en strategische groei. Jard’s expertise op het gebied van strategie en technologie sluit goed aan bij de ambities van Socho om haar positie als marktleider in software voor uitgeverijen verder te versterken.
Bob van der Horst en Marco Clerx blijven betrokken bij het bedrijf en dragen met veel enthousiasme bij aan de volgende groeifase. “We zijn trots op wat we met Socho hebben opgebouwd en geloven dat dit het juiste moment is om als bedrijf een volgende stap te maken. Jard brengt de juiste energie en visie om Socho verder te laten groeien en klaar te maken voor de toekomst,” aldus Bob van der Horst.

Focus op innovatie en groei
“Ik ben onder de indruk van wat het team van Socho heeft neergezet – de software is van uitzonderlijke kwaliteit en wordt gewaardeerd door toonaangevende klanten,” zegt Jard van Heerde. “In mijn eerste weken heb ik ervaren hoe klantgericht Socho werkt. Dankzij onze flexibele software en uitstekende service zijn veel klanten al langdurig verbonden aan Socho. Ik zie dan ook volop kansen om het product verder te ontwikkelen en het bedrijf uit te bouwen in Nederland en België.”
De komende periode richt Socho zich op twee speerpunten:
- Release van een nieuwe abonnementsmodule. Met de focus op digital-first, flexibele proposities en bundelen van producten en merken.
- Professionalisering van marketing en communicatie – zodat we ons verhaal beter kunnen vertellen en meer uitgeverijen kunnen helpen bij hun digitale transformatie.
“Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team te bouwen aan de toekomst van Socho. Uitgeverijen moeten kunnen vertrouwen op de stabiliteit en sterke service die ze van ons gewend zijn, terwijl we hen helpen om verder te digitaliseren.”
Over Socho
Socho IT B.V. is met haar product Zeno dé specialist in administratieve software voor uitgeverijen en mediabedrijven. Met een allround pakket stelt Zeno klanten in staat om te digitaliseren, efficiënter te werken, en innovatieve verdienmodellen te implementeren. Sinds de oprichting in 2001 heeft Socho zich ontwikkeld tot marktleider in Nederland. Zeno staat bekend om haar flexibiliteit en robuustheid en integreert naadloos met de bestaande systemen van klanten.