Deze week rondde het Nederlands Dagblad de upgrade naar Zeno N af. Bij een dagblad vind ik (Chantal) het altijd spannend, omdat de urgentie direct groot is als er onverhoopt toch iets misloopt. Maar gelukkig was dit een bijzonder soepele overgang.
Wat scheelde was dat veel van de superusers (en testers) ook al destijds bij de implementatie betrokken waren en dus echt zéér ervaren Zeno gebruikers zijn. Bovendien hebben zij ons in een vroeg stadium, tijdens de ontwikkeling van Zeno N al geholpen door mee te kijken en mee te testen, waaruit voor ons weer waardevolle input kwam voor de verdere ontwikkeling.

Met de ‘vaste club’ hebben we op 15 september alle processen doorgelopen en gingen we een week later op 23 september live. Tijdens de update bij livegang is de database ongeveer 1 à 2 uur niet bereikbaar, waardoor de meeste uitgevers dit graag zo vroeg mogelijk op de ochtend willen laten uitvoeren. Het Nederlands Dagblad heeft echter juist in de ochtend een piek op de site en aan de telefoon, dus besloten we om pas vanaf 9.30 uur met de upgrade te starten.
Tijdens de upgrade heb ik in een Google Meet met de medewerkers van de klantenservice alle wijzigingen in Zeno N doorgenomen en uitgelegd, waardoor ze daarna met de opgedane kennis direct aan de slag konden in de nieuwe omgeving!
Meer vers van de pers
23 september: Rondetafel sessies voor magazine uitgevers

Magazine-uitgevers opgelet! Op 23 september organiseren we interactieve rondetafelsessies met en... Lees verder
Family Sharing: Slim omgaan met gedeeld gebruik van digitale abonnementen

De uitgeefwereld is volop in beweging. Digitale abonnementen nemen een steeds grotere rol in binnen... Lees verder
Bundelen is het nieuwe normaal – waarom grote uitgevers massaal inzetten op bundels en hoe Zeno hierbij helpt

Bundelen is het nieuwe normaal – maar de praktijk blijft weerbarstig. Hoe pakken uitgevers het aan?... Lees verder
Benieuwd hoe Zeno voor u werkt?
Bel ons op 035 - 672 06 21.
Of laat hier uw gegevens achter. Dan nemen we snel contact op.