Bundelen is het nieuwe normaal – waarom grote uitgevers massaal inzetten op bundels en hoe Zeno hierbij helpt

Bundelen is het nieuwe normaal – maar de praktijk blijft weerbarstig. Hoe pakken uitgevers het aan? 


Tijdens de INMA Subscriptions Summit viel één trend op: bundelen. Uitgevers wereldwijd zetten hierop in om klantwaarde te vergroten, retentie te verbeteren en nieuwe doelgroepen aan te spreken. Maar ondanks het enthousiasme, blijft succesvolle uitvoering lastig.

Er zijn 3 vormen van bundelen:
  • Intern bundelen: meerdere eigen titels in één abonnement. Zoals bij DPG, waar je toegang krijgt tot álle kranten in hun portfolio.
  • Extern bundelen: samenwerken met andere uitgevers. Zo biedt NRC haar abonnees toegang tot de New York Times. De koppeling? Die bouwde Zeno.
  • Modulair bundelen: onderdelen als news, games of cooking los aanbieden, zoals bij de NYT. Dit verlaagt de instapdrempel en verhoogt conversie.
Waarom dit werkt? Omdat klanten meer waarde ervaren en dus langer blijven. En: producten die beter aansluiten op interesses trekken nieuwe doelgroepen aan. Wist je dat bij de NYT ‘cooking’ en ‘games’ meer abonnees hebben dan ‘news’?
Maar… de achterkant moet wel kloppen. Hoe verdeel je omzet? Hoe regel je toegang? Hoe verwerk je upgrades?


Lees het hele artikel 👉hier👈

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te laten werken. Andere cookies gebruiken we om uw bezoek te volgen. Zo kunnen we onze site blijven verbeteren. Deze cookies kunt u natuurlijk weigeren. Zie ook onze cookieverklaring.